O saptamana in Lisabona

Mie imi place Lisabona asa tare ca dupa ce am fost anu trecut o saptamana m-am mai dus si anu asta inca una. Bine, motivul principal a fost Web Summitul despre care o sa va povestesc intr-o alta postare. Acum cateva cuvinte si poze despre orasul asta colorat si insorit.

Inainte de aterizare, avionul te plimba putin deasupra raului Tejo si e o priveliste superba

Am fost cu inca doua prietene iar eu am ajuns intr-o duminica dupa amiaza si am luat metroul pana la cazare (am stat cu Airbnb). Apartamentul era in Bairro Alto, cel mai inalt cartier din Lisabona, unde, by the way, poti vedea fix cum arata orasul inainte de cutremurul si incendiile din 1755. Si cum e el asa inalt, am urcat cu bagajul vreo 15 minute de la metrou de am crezut ca nu o sa ma mai pot ridica a doua zi din pat. Daca te duci in Lisabona, nu uita sa iti iei cele mai comode incaltari.

Pe seara am mancat la Cervejaria Ramiro, restaurant unde gasesti cele mai bune fructe de mare ever, iar apoi am vizitat Santa Justa Lift.

Santa Justa Lift
Vedere din Liftul Santa Justa

In urmatoarele zile am colindat Lisabona dintr-o parte in alta, pe scurt, in cinci zile am facut 95 de mii de pasi. Orasul asta are niste locuri cu vederi panoramice superbe. Prima poza este din Miradouro de São Pedro de Alcântara iar a doua un apus din castelul São Jorge.

Miradouro de São Pedro de Alcântara

São Jorge

Sao Jorge e asezat in varful colinei din cartierul Alfama care, din cate am inteles, este cel mai vechi cartier al orasului si isi pastreaza arhitectura originala cu strazi inguste si piete mici. Tot aici pot asculta muzica traditionala portugheza, fado, si poti intra intr-unul din numeroasele restaurante din Alfama pentru a mai gusta inca un pastel de nata

pastel de nata

Alfama paint

De aici e musai sa te plimbi cu tramvaiul 28 sau tramvaiul galben care trece prin cele mai importante cartiere Alfama, Graca, Baixa and Estrela.

tram 28

Poti cobori pentru a vizita Praça do Comércio sau Terreiro do Paço asa cum ii spun portughezii, piata situata pe raul Tejo.

Praça do Comercio

De pe maul raului poti vedea un alt apus superb cu 25 de Abril Bridge, care leaga Lisabona de Almada si putin din Cristo Rei Statue

25 de Abril Bridge

In ultima zi am vazut Lisbon Oceanarium care are peste 15000 de animale si 450 de specii.

Lisbon Oceanarium

Si, bineinteles cateva cumparaturi in mallul Vasco da Gama care era deja impodobit cu globulete luminite si decoratiuni de Craciun.