În drum spre Scoția – Stratford Butterfly Farm, Newcastle upon Tyne, Glasgow

Glasgow

Toamna trecută am fost în Scoția, un fel de road-trip de fapt, am plecat din sudul Angliei până în aproape cel mai nordic punct al Scoției, în Inverness.

Am plecat de undeva de lângă Londra iar prima oprire a fost Stratford-upon-Avon, un orășel medieval așezat pe râul Avon în care s-a nascut marele scriitor al literaturii engleze, William Shakespeare.

Stratford-upon-Avon

William Shakespeare place

După ce am văzut muzeul lui Shakespeare, ne-am plimbat puțin pe malul râului și am găsit ferma de fluturi Stratford-upon-Avon Butterfly Farm. E cea mai mare fermă de fluturi din lume, de o varietate spectaculoasă, practic acolo e raiul fluturilor pe pământ.

Stratford Butterfly farm

Toți fluturii sunt lăsați liberi și dacă ai noroc și puțin talent poți face niște poze superbe. Și nu sunt doar fluturi aici, sunt și câteva păsări, o mini-cascadă care se varsă într-o piscină cu câteva soiuri de pești. În camera Caterpillar poți vedea insecte, omizi și ouă depuse pentru reproducerea fluturilor.

butterflies

Insect City este o altă secțiune cu insecte și gândaci iar undeva deasupra capului poți vedea niște ‘trecători’ (nu știu cum altfel sa le zic) de furnici. Astea mi-au ridicat cumva părul pe mine, aveam impresia ca o sa-mi cadă toate în cap. O altă  secțiune de aici este ‘mini beast’ cu melci și crabi.

Camera Arachnoland găzduiește peste 15 specii de păianjen de la văduve negre la tarantule, de asemenea, cele mai mari specii de păianjen din lume, Goliath birdeater. Arachnoland include și o colecție de scorpioni, inclusiv Scorpionii Imperiali care strălucesc în întuneric.

Stratford Butterfly farm

Drumul spre Scoția e lung așa că am dormit o noapte în Manchester și a doua zi după micul dejun am plecat spre Glasgow cu oprire în Newcastle upon Tyne.

Newcastle upon Tyne bridge

Newcastle upon Tyne este un oraș universitar pe râul Tyne, în nord-estul Angliei care păstrează, în mare parte o structură medievală a străzilor – înguste și care pot fi traversate doar pe jos – fiind oarecum în contradicție cu cladirile moderne Sandhill and Quayside de pe malul râului.

Newcastle upon Tyne

Pe seară am ajuns în Glasgow, iar a doua zi, în prima jumătate am vizitat puțin orașul. În apropierea hotelului era sediul BBC Scoția, zona Pacific Quay, și Centrul Științific din Glasgow.

Glasgow

Aflat pe râul Clyde, Glasgow este cel mai mare port maritim din Marea Britanie. Este un oraș de vizitat dacă ajungi în Scoția, chiar daca plouă (cum a fost și cazul nostru) sau e rece.

Next Edinburgh și Scotland Highlands. Stay tuned!